23 Mayıs 2013 Perşembe

Diyet Günlüğüm 4

Dördüncü güne yürüyüşle başladım ve gün içinde enerjim hiç düşmedi.

Yeri gelmişken TV'de geçmiş tarihlerde izlemiş olduğum bir Programdan aklımda kalanları paylaşmak istiyorum.

Program kilo vermek için 10 basit kuraldan söz ediyordu. Programda söz edilen ana başlıkları da gönüllüler üzerinde belli periodlarla denemişler ve bir takım tahliller, tıbbi analizlerle de desteklemişler. Açıkçası kuralların 10 tanesini de hatırlamıyorum, dolayısıyla hatırladıklarımdan söz edebileceğim.

1) Sporunun Faydaları

Bir gönüllüye önce ölçümler için bazı cihazlar bağlanıyor. Birinci gün normal yaşantısına devam etmesi isteniyor ve 24 saatlik kalori yakım değerleri alınıyor. İkinci gün sabah koşu bandında hızlı tempoda 1,5 saat yürüyüş yapması isteniyor ve ölçümler devam eder durumda iken günlük yaşantısına dönmesi isteniyor. İkinci 24 saatin sonunda yapılan karşılaştırmada yakılan günlük kalori miktarları arasında inanılmaz farklılıklar var. Bunun sebebinin de sabah sporla başlanan günün devamında normal tempomuza dönsek de misliyle fazla kalori yakmaya devam ettiğimiz olduğu söyleniyor. Spordan 24 saat sonrasına kadar etkilerini devam ettirdiği kanıtlanmaya çalışılıyor.

2) Yediklerimizi Yazmanın Önemi

Çok yemediği halde kilo verememekten şikayetçi bir başka gönüllüden 1 hafta süre ile yediklerini yazması isteniyor. Bir hafta sonra yapılan kontrollerde günde fazladan ortalama 3000 kcal aldığı ve bunun farkında dahi olmadığı ortaya çıkıyor. Bir küçük parça çikolata ya da şekerleme gibi atıştırmalıklar yüzünden alınan bu fazla kaloriler de kişinin kilosunda sürekli bir artışa sebep oluyor.

3) Süt ve Süt Ürünleri

Bir başka gönüllüden ilk bir hafta normal beslenmesi isteniyor ve günlük olarak dışkısındaki yağ atım oranları ölçülüyor. İkinci hafta, birinci hafta ile aynı beslenmesi ancak yemeklerden sonra bir miktar süt ürünü tüketmesi isteniyor (bir fincan süt ya da küçük bir kase yoğurt gibi). Dışkısından günlük olarak alınan örnekler tahlil edildiğinde yağ atımının ilk haftanın çok üzerinde olduğu tespit ediliyor.

Aklımda kalanlar şimdilik bunlar hatırlarsam devamını da yazmak istiyorum. Bu arada sözünü ettiğim programda rakamlar, oranlar da belirtiliyordu ama ben inanın şu anda hiç hatırlamıyorum :)

Eveettt gelelim benim bugün yaptıklarıma:

Sabah yürüyüşü 40 dk.
Önce Video 1 ve 3 uygulandı.
Sonra Video 1, 2, 3, 4 uygulandı.
Nihayet 4. video konusunda cesaretimi topladı :)
Akşam yatmadan 50 mekik, 100 sırtüstü yatıp bisiklet hareketi, 100 sırtüstü yatıp bacakları yanlara açıp kapama yapıldı.

23 MAYIS 2013 PERŞEMBE    
SABAH – 1 YUMURTA
158 kcal
ÖĞLEN – ACTIVIA KAHVALTI ZAMANI
180 kcal
ARA – SALATALIK(1 AD)
15 kcal
AKŞAM – YOĞURTLU SEMİZOTU SALATASI/260 + EKMEK/2 DİL.)/120
380 kcal
ARA – DONDURMA/50 GR.
97 kcal
TOPLAM
830 kcal

50 gr dondurma 3 tatlı kaşığı gibi bir miktar. Ama kendimi tutamadım ne yapayım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder